Η πιο χαρακτηριστική κίνηση που κάνουμε πριν ανεβάσουμε μια selfie είναι να την επεξεργαστούμε με το κατάλληλο φίλτρο, να φωτίσουμε την επιδερμίδα μας, να δημιουργήσουμε γωνίες στο πρόσωπό μας, να μικρύνουμε τη μύτη μας. Έχουμε σκεφτεί όμως πόσο επηρεάζουμε την ψυχολογία μας, βλέποντας την εικόνα που δεν μπορούμε να έχουμε; Πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την οργάνωση Girlguiding, έδειξε πως το 1/3 των νεαρών γυναικών δεν θα ανεβάσει ποτέ μια selfie στα social media χωρίς φίλτρο που να βελτιώνει την εμφάνισή του. Το 39% των κοριτσιών μεταξύ 11 και 21 ετών που συμμετείχε στην έρευνα, δήλωσε απογοητευμένο επειδή στην πραγματικότητα δεν δείχνει όπως στα social media. Έτσι ξεκίνησε το hashtag #filterdrop από την make-up artist και curve model Sasha Pallari, που στόχο έχει να ενδυναμώσει τις γυναίκες για να μοιραστούν την αληθινή τους εικόνα στα social media, να αγαπήσουν τον εαυτό τους, την επιδερμίδα τους με τα ψεγάδια που μπορεί να έχει.
«Συνειδητοποιεί κανείς πόσο επικίνδυνο είναι όλο αυτό;», αναρωτήθηκε η Sasha Pallari. «Δεν θέλω τα παιδιά να μεγαλώσουν σκεπτόμενα πως δεν είναι αρκετά όμορφα λόγω των φωτογραφιών που βλέπουν στα social media». Το hashtag #filterdrop έγινε viral με αποτέλεσμα να ξεκινήσει μια ολόκληρη καμπάνια στα social media με τις γυναίκες να ποστάρουν unfiltered φωτογραφίες τους, με την επιδερμίδα τους όπως πραγματικά δείχνει.
Τα αποτελέσματα της #Filterdrop καμπάνιας
Τα σχόλια που η Sasha Pallari λάμβανε στο Instagram, είναι ενδεικτικά της παραπάνω έρευνας. Μια 33χρονη μητέρα από τη Γλασκόβη, σταμάτησε να βγάζει φωτογραφίες πριν από τρία χρόνια, την περίοδο δηλαδή που ξεκίνησε να ακολουθεί fitness και beauty influencers με αψεγάδιαστα προφίλ. Μια ακόμα follower της έγραψε: «Συνειδητοποίησα πως μισώ το πρόσωπό μου χωρίς make-up και φίλτρα. Είδα τόσα όμορφα κορίτσια στα social media με τέλεια επιδερμίδα, τέλεια μύτη και τέλεια φιγούρα. Έχω φακίδες και κηλίδες από τον ήλιο. Πρόσφατα έκανα και μωρό. Στην αρχή δεν είχα τα κότσια να συμμετάσχω. Όμως έχω μια κόρη 18 μηνών. Αν εγώ δεν μπορώ να ανεβάσω φωτογραφία χωρίς φίλτρα, τότε εκείνη πως θα αγαπήσει τον εαυτό της; Αυτή η σκέψη μου έσπασε την καρδιά».
https://www.instagram.com/p/CD5qs_MBzp3/
Η Sasha Pallari ελπίζει μέσα από την εκστρατεία της θα έχει τρία αποτελέσματα: Ελπίζει πως η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (ASA) θα απαιτήσει από τους influencers να δηλώνουν εάν έχουν χρησιμοποιήσει κάποιο φίλτρο κατά την προώθηση καλλυντικών. Δεύτερος στόχος της είναι να αφαιρεθούν από το Instagram τα φίλτρα που αλλάζουν το πρόσωπό τους. Και βέβαια θέλει να διαδώσει το hashtag της γεμίζοντας το feed της με γυναίκες αληθινά χαμογελαστές, γυναίκες που αγαπούν τον εαυτό τους ακριβώς όπως είναι.