Είμαι η Ταϋγέτη και οριακά ζω μέσα στο αυτοκίνητό μου. Νομίζω πως όλα τα προβλήματα ξεκινάνε από το πού μένω. Την Ιπποκράτειο Πολιτεία, αυτό τον επίγειο παράδεισο 30 λεπτά από το κέντρο της πόλης, λίγοι την γνώριζαν πριν τις Αυγουστιάτικες πυρκαγιές, που σχεδόν την εξαφάνισαν από τον χάρτη. Όταν με ρωτάνε που μένω, η αντίδραση συνήθως είναι «ΠΟΥ;». Το έβαλα με κεφαλαία επίτηδες, καθώς η έκπληξή τους είναι αρκετά μεγάλη. Πρακτικά αυτό τι σημαίνει ωστόσο; Πως σε καθημερινή βάση κάνω τουλάχιστον 100χλμ. Και αυτό τις χαλαρές μέρες, που η to-do list μου δεν είναι ατελείωτη.
Αλλά τώρα που το σκέφτομαι… Πότε συμβαίνει αυτό; Σχεδόν ποτέ, αν σκεφτείς πως είμαι ένα βαθιά workaholic άτομο με απανωτά επαγγελματικά ραντεβού εκτός γραφείου και μια ατζέντα γεμάτη διάφορων ειδών events στα οποία πρέπει (αλλά και θέλω) να παραστώ. Καθημερινά μπορεί να “πεταχτώ” όπως χαρακτηριστικά λέω από την Βουλιαγμένη στην Εκάλη και από την Κηφισιά στο Κολωνάκι.
Και σαν να μην έφτανε η εξαιρετικά απαιτητική δουλειά μου και η εξαιρετικά απομακρυσμένη διεύθυνσή μου, έχω φίλους που με «κλείνουν» σε καθημερινή βάση για καφέδες, ποτά, δείπνα, gathering σε σπίτια για επιτραπέζια και chit chat. Έχω χόμπι. Τις Τετάρτες πάντα θα με βρεις στο κολυμβητήριο. Τις Δευτέρες και τις Τρίτες φεύγω βιαστικά από το γραφείο για το γυμναστήριο. Και το βασικότερο όλων; Έχω – όχι ένα – αλλά τρία υπέροχα σκυλιά, τα οποία τις καθημερινές αλλά κυρίως τα Σαββατοκύριακα με περιμένουν πώς και πως στην πόρτα για την καθιερωμένη μας βόλτα στο πάρκο Πικιώνη στην Φιλοθέη, εκεί που και άλλοι ιδιοκτήτες αφήνουν τα σκυλιά τους ελεύθερα για παιχνίδι μέχρι τελικής πτώσης και κοινωνικοποίηση.
Οριακά ζω στο αμάξι μου λοιπόν. Το πορτ-παγκάζ μου έχει μετατραπεί σε ντουλάπα. Τα πίσω καθίσματα φιλοξενούν παπούτσια, τσάντες, διάφορα αξεσουάρ και παιχνίδια της Layla, της Bella και του Bono, ενώ στο ντουλαπάκι του συνοδηγού έχω κρυμμένα όλα τα προϊόντα μακιγιάζ που χρησιμοποιώ σε καθημερινή βάση. Όπως καταλαβαίνεις τις περισσότερες μέρες και ώρες ντύνομαι, βάφομαι, χτενίζομαι στο αυτοκίνητο. Ακούγεται άβολο αλλά το έχω συνηθίσει πια.
Είναι το αυτοκίνητο ο πιο πιστός μου σύμμαχος σε αυτή τη ζωή; Είναι! Και τώρα όλοι θα αναρωτιέσαι, τί οδηγώ. Έψαξα πολύ για να βρω ένα μοντέλο που να υπακούει σε όλα τα παρακάτω: να είναι ασφαλές γιατί τα χιλιόμετρα που κάνω είναι πολλά και οι αποστάσεις μεγάλες, να είναι οικονομικό, να μην καίει ένα ντεπόζιτο σε μια μόλις γκαζιά, να είναι στυλάτο, κομψό, να έχει αισθητική γιατί είμαι fashion editor και fashion junkie γενικότερα και οτιδήποτε αισθητικά ωραίο με γεμίζει σαν άνθρωπο, να είναι μικρό γιατί τα μεγάλα αυτοκίνητα με εκνευρίζουν, να είναι όμως την ίδια στιγμή και άνετο γιατί πάντα κουβαλάω πολλά όπως είπαμε, κάνω πολύ συχνά τον “ταξιτζή” στις φίλες μου και τα σκυλιά μου είναι 30 κιλά το καθένα.
Το αυτοκίνητο που μου έλυσε τα χέρια!
Και όλα αυτά που παραπέμπουν; Στο νέο Fiat 500 που φέρνει μια επανάσταση στις μετακινήσεις. Αυτή τη φορά, οι all time classic γραμμές του θρυλικού 500, που κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1957, ενώνονται με τα φουτουριστικά στοιχεία της νέας εξηλεκτρισμένης εποχής της αυτοκίνησης σε μια πρωτοποριακή έκδοση 3+1, στην οποία οι σχεδιαστές πρόσθεσαν με απόλυτα αρμονικό τρόπο μια επιπλέον πόρτα στη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου, προσφέροντας ακόμα πιο εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό και κορυφαία πρακτικότητα και εργονομία.
Και μάλιστα χωρίς να χρειαστεί να μεταβληθούν οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου. Με αυτό τον τρόπο διατηρείται στο ακέραιο η ευελιξία του ηλεκτρικού 500 και κυρίως το μοναδικό του στυλ. Σκοπός άλλωστε ήταν η σημαντική αύξηση του επιπέδου πρακτικότητας, χωρίς την προσθήκη στοιχείων που θα αλλοίωναν την κλασική πια εικόνα του μοντέλου. Για να είμαι ειλικρινής, η τρίτη πόρτα είναι τόσο σωστά ενταγμένη στο μοντέλο, που οι περισσότεροι φίλοι μου δύσκολα την ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά.
Το νέο Fiat 500 σε αριθμούς
πιπλέον το νέο ηλεκτρικό 500, είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού και δύο εκδόσεις απόδοσης και αυτονομίας με στόχο να ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις διαφορετικές ανάγκες του κοινού. Εγώ πόνταρα στην έκδοση ICON, η οποία είναι εφοδιασμένη με μπαταρία 42kWh που εξασφαλίζει αυτονομία άνω των 320χλμ. στον κύκλο WLTP και περισσότερα από 460χλμ. σε αστικές συνθήκες. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι 118 ίπποι (87kW) και οι επιδόσεις ακόμα καλύτερες, με την επιτάχυνση από στάση στα 100χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 9’’, και από στάση στα 50χλμ./ώρα σε 3,1΄΄. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150χλμ./ώρα.
Ναι, αλλά που το φορτίζεις;
Το νέο ηλεκτρικό 500 είναι εξαιρετικά προηγμένο και όσον αφορά στις επιλογές φόρτισης σε οικιακά ή δημόσια δίκτυα. Με τονενσωματωμένο φορτιστή 85kW η φόρτιση (0-80%) ολοκληρώνεται σε δίκτυο DC σε λιγότερο από 35 λεπτά, ενώ στο ίδιο δίκτυο μόλις 5 λεπτά φόρτισης αρκούν για την εξασφάλιση αυτονομίας περίπου 50χλμ.»
Όλες οι εκδόσεις του νέου ηλεκτρικού 500 εφοδιάζονται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που εξασφαλίζουν κορυφαία επίπεδα ασφάλειας και άνεσης, ενώ παράλληλα το μοντέλο είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, το οποίο μπορεί να προσφέρει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Αντίστοιχα εντυπωσιακές είναι οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, με το νέο ηλεκτρικό 500 να εφοδιάζεται με το σύστημα πολυμέσων UConnect 5, το οποίο εκτός των άλλων προσφέρει ασύρματη λειτουργία Mirroring με δύο συσκευές κινητών, αλλά και συμβατότητα με δίκτυα 5G.
Έξυπνο tip: Και κάτι τελευταίο! Μπορεί η αγορά ενός νέου αυτοκινήτου να σε τρομάζει πολύ. Να σε φρικάρει για την ακρίβεια. Κι εμένα στην αρχή το ίδιο μου συνέβη. Ωστόσο, οι τιμές του νέου ηλεκτρικού Fiat 500 στην Ελλάδα ξεκινούν κάτω από 25.000€ αν επωφεληθείς από το μέγιστο ποσοστό (30%) της κρατικής επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της επιδότησης απόσυρσης. Με αυτό το πρόγραμμα, ονόματι “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2” μπορείς να γλιτώσεις ως και 8.000€ ενώ αν το συνδυάσεις με την επιδότηση απόσυρσης προηγούμενου αυτοκινήτου, γλιτώνεις έως και 9.000€. Είμαι φίλη σου και μόλις σου το απέδειξα, σωστά;