6 επιστημονικοί λόγοι που η σοκολάτα μάς κάνει χαρούμενους

Φάε την αγαπημένη σου σοκολάτα χωρίς τύψεις!

Elle 09 Ιουλ. 22
6 επιστημονικοί λόγοι που η σοκολάτα μάς κάνει χαρούμενους

Πολλοί άνθρωποι λατρεύουν τη σοκολάτα, αλλά λίγοι γνωρίζουν όλους τους λόγους που την κάνουν μια εμπειρία για όλο το σώμα περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο συστατικό επιδορπίου. Ως σεφ και διατροφολόγος που ασχολείται με τις επιπτώσεις των διαφόρων τροφίμων στο μυαλό, το πνεύμα και το σώμα μας, η Ariane Resnick, έχει ερευνήσει ιδιαίτερα αυτό το συστατικό, αφιερώνοντας ένα ολόκληρο κεφάλαιο από τα βιβλία της στις αξιοσημείωτες χημικές ιδιότητες της σοκολάτας. Παρακάτω, μας αποκαλύπτει γιατί η σοκολάτα δεν είναι απλώς νόστιμη, είναι ένα φυσικό θαύμα με τη μορφή κόκκου.

Φαινυλαιθυλαμίνη

Πρώτη στη λίστα με τις μαγικές ιδιότητες της σοκολάτας είναι η φαινυλαιθυλαμίνη, η χημική ουσία που απελευθερώνει ο εγκέφαλός όταν είμαστε ερωτευμένοι. Η πολιτιστική ιστορία του να δίνεις σοκολάτες για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ή άλλα ρομαντικά δώρα ξαφνικά έχει μεγαλύτερη λογική, όχι; Στα μέσα του 1800, η ​​Cadbury είχε δημιουργήσει μια συσκευασία σοκολατών σε σχήμα καρδιάς μόνο για αυτόν τον σκοπό και παραμένει βασικός πυλώνας στην κοινωνία μας σχεδόν δύο αιώνες αργότερα. Η φαινυλαιθυλαμίνη πυροδοτεί την απελευθέρωση ενδορφινών και αυξάνει τη δραστηριότητα τόσο της ντοπαμίνης όσο και της σεροτονίνης. Επίσης, λαμβάνεται και μόνη της ως συμπλήρωμα διατροφής που συνήθως προέρχεται από φύκια, καθώς θεωρείται ισχυρό αντικαταθλιπτικό.

σοκολάτα

Θεοβρωμίνη

Ένα διεγερτικό που αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό, η θεοβρωμίνη δεν τη συναντούμε μόνο στη σοκολάτα, αλλά η μόνη άλλη τροφή με παρόμοια ποσότητα είναι οι σπόροι macambo, που δεν είναι και ιδιαίτερα δημοφιλείς. Παρόμοια με την καφεΐνη, η θεοβρωμίνη μπλοκάρει τους υποδοχείς αδενοσίνης, πράγμα που σημαίνει ότι σε κρατάει από το να κουραστείς. Η θεοβρωμίνη έχει μεγαλύτερη ημιζωή από την καφεΐνη, επομένως, παρόλο που μπορεί τα ενεργειακά της αποτελέσματα αν είναι πιο μειωμένα από ό,τι της καφεΐνης, τα αισθάνεσαι για περισσότερο.

Μαγνήσιο

Το να θέλεις σοκολάτα ενώ έχεις προεμμηνορροϊκό σύνδρομο δεν έχει να κάνει τόσο με τη λαχτάρα για φαγητό, όσο είναι θεμιτή σωματική ανάγκη. Αυτό συμβαίνει επειδή η σοκολάτα περιέχει καταπραϋντικό, χαλαρωτικό μαγνήσιο, το οποίο πέρα από τη μείωση του άγχους βοηθά επίσης στην ανακούφιση από τις κράμπες. Γι’αυτόν τον σκοπό, το μαγνήσιο συνδυάζεται καλύτερα με τη βιταμίνη Β6.

Καφεΐνη

Αχ, το pick-me-up που τόσοι πολλοί από εμάς γνωρίζουμε, αγαπάμε και καταναλώνουμε καθημερινά. 28 gr μαύρης σοκολάτας περιέχουν περίπου 24 mg καφεΐνης, επομένως δεν ισοδυναμεί με ένα σφηνάκι εσπρέσο ή ένα φλιτζάνι καφέ, που περιέχουν σχεδόν 80 έως 100 mg, αλλά είναι αρκετά για να πάρεις μια μικρή δόση ενέργειας, ειδικά αφού στη σοκολάτα συνδυάζονται με τη θεοβρωμίνη, που είναι επίσης διεγερτικό. Επειδή η απορρόφηση της καφεΐνης επιβραδύνεται στο σύστημά σου από το λίπος, στο οποίο η σοκολάτα δεν έχει έλλειψη, χάρη στην ποσότητα βουτύρου κακάο στις περισσότερες εκδόσεις της, αυτό το αποτέλεσμα είναι ακόμη πιο απαλό.

L-τρυπτοφάνη

Πρόδρομος της σεροτονίνης, η σοκολάτα δεν είναι η καλύτερη τροφή για αυτή τη χαλαρωτική χημική ουσία. Μάλλον, η τρυπτοφάνη είναι περισσότερο γνωστή σε άλλα τρόφιμα. Βέβαια παιτεί υδατάνθρακες για να ενεργοποιηθεί η χαλαρωτική της δράση, πράγμα που σημαίνει ότι τα πουλερικά ή άλλα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε τρυπτοφάνη που καταναλώνονται μόνα τους δεν προκαλούν υπνηλία. Η σοκολάτα έχει αυτούς τους υδατάνθρακες μέσω ζάχαρης, επομένως, παρόλο που δεν έχει έναν τόνο τρυπτοφάνης, λαμβάνεις το πλήρες όφελος από την ποσότητα που περιέχει.

σοκολάτα

Πολυφαινόλες

Τροφές πλούσιες σε πολυφαινόλες, οι οποίες είναι μια κατηγορία αντιοξειδωτικών, συνδέονται με βελτιωμένη διάθεση. Αυτά τα αντιοξειδωτικά έχουν νευροπροστατευτική δράση στον εγκέφαλο, βοηθώντας στην πρόληψη γνωστικών και ψυχιατρικών διαταραχών. Μια μελέτη σημειώνει ότι «έχει αποδοθεί σημαντική προσοχή στις βοτανικές και φυτικές πολυφαινόλες που βρίσκονται σε τρόφιμα και συμπληρώματα διατροφής, καθώς είναι σχετικά φθηνές, έχουν λιγότερες αντιληπτές παρενέργειες από πολλά φαρμακευτικά προϊόντα και είναι μη επεμβατικές σε σύγκριση με άλλες μορφές θεραπείας». Η περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες στη σοκολάτα ποικίλλει ανάλογα με την προέλευση των κόκκων κακάο, αλλά γενικά η σοκολάτα περιέχει αυτά τα πολύτιμα αντιοξειδωτικά.

Ανεξάρτητα από το ποια είναι η δική σου εκδοχή για την ενίσχυση της συναισθηματικής σου ευχαρίστησης, τόνωση, χαλάρωση ή καλύτερη διάθεση, η σοκολάτα έχει κρεμώδη, γλυκιά υφή και ξέρεις πάντα ότι ακόμα κι αν δεν μπορείς να βασίζεσαι σε άλλους για να σε κάνουν να νιώσεις ερωτευμένη, χαλαρή ή χαρούμενη, μπορείς πάντα να βασίζεσαι στη σοκολάτα.

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα: