Menu

Η δίαιτα για να σβήσεις την κυτταρίτιδα

Η διατροφολόγος Ευαγγελία Παναγιωτοπούλου σου προτείνει το πλάνο διατροφής για να απαλλαγείς από 4-7 κιλά μέχρι το τέλος Ιουνίου και να έχεις λεία πόδια.

Φωτογράφος: Mario Sierra

Εξόπλισε το ψυγείο και τα ντουλάπια σου με τις τροφές γεμάτες με θρεπτικά συστατικά, πίνε άφθονο νερό, ακολούθησε μια εξατομικευμένη δίαιτα, άρχισε να κινείσαι και μέχρι να μπει ο Ιούλιος θα απολαμβάνεις τη νέα σου εικόνα.

Τι είδους δίαιτα να κάνω;

Ο στόχος σου είναι εφικτός αν κάνεις μια δίαιτα στα μέτρα σου: Όπως αναφέρει η διαιτολόγος-διατροφολόγος Ευαγγελία Παναγιωτοπούλου: «Μαγικά ραβδάκια για να χάσουμε κιλά δεν υπάρχουν, υπάρχει όμως πάντα μια χρυσή τομή που αν βρεθεί, μπορεί κάποιος να χάσει όσα κιλά του περισσεύουν χωρίς εκπτώσεις στην θρέψη και χωρίς να αποφύγει την κοινωνική ζωή του. Ιδανικά, η προσέγγιση αυτή θα είναι εξατομικευμένη. Βασίζεται σε μια διατροφή που θα συντάξει ένας διατροφολόγος και θα διατηρεί την υγεία σας ακμαία και το ηθικό σας υψηλό».

Για να αντιμετωπίσουμε την κυτταρίτιδα που είναι εν μέρει και γενετικά προκαθορισμένη, η δίαιτα είναι ένα ισχυρό όπλο: «Κρατήστε κατά νου ότι ο περιορισμός του κρέατος, του αλκοόλ, του καπνίσματος και του αλατιού, ανήκουν στο ίδιο οπλοστάσιο, όπως φυσικά και η επαρκής ενυδάτωση με νερό (φυσικό μεταλλικό, ανθρακούχο, αρωματισμένο με βότανα κλπ)».

Το πλάνο διατροφής

Όπως αναφέρει η ειδικός για τη δίαιτα: «Το διατροφικό πλάνο που ακολουθεί έχει έναν σαφή προσανατολισμό στην κατανάλωση πραγματικού φαγητού αντί επεξεργασμένου, στην αύξηση της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών και στον περιορισμό του κόκκινου κρέατος. Να σημειώσω ωστόσο εδώ, ότι εάν νομίζετε ότι το κρέας θα σας λείψει, μπορείτε να αντικαταστείτε το ένα ελαφρύ γεύμα της εβδομάδας με μια μερίδα κρέας (κοτόπουλο ή ψαρονέφρι ή μοσχάρι φιλέτο ή μπιφτέκια) ψημένο στη λαδόκολλα μαζί με λαχανικά, που θα συνοδεύσουν ως σαλάτα το γεύμα σας».

Δευτέρα
Πρωινό: 1 ποτήρι γάλα αμυγδάλου + 1 μπανάνα + 1 κ.γ. ταχίνι-μέλι + 1 κ.σ. βρώμη
Σνακ: 5 φράουλες + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Μεσημεριανό: 1 μερίδα ψάρι ψημένο στο φούρνο σε λαδόκολλα μαζί με εποχιακά λαχανικά και γλυκοπατάτα
Σνακ: 1 ακτινίδιο + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Βραδινό: 1 γιαούρτι light με βρώμη, σταφίδες, dark chocolate drops και λίγο μέλι

Τρίτη
Πρωινό: 1 ποτήρι γάλα αμυγδάλου + 5 φράουλες + 1 κ.γ. ταχίνι-κακάο + 1 κ.σ. βρώμη
Σνακ: 1 πορτοκάλι + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Μεσημεριανό: 1 μερίδα μπριάμ (ή άλλο λαδερό) + 1 κομμάτι τυρί + 1 φέτα ψωμί ολικής
Σνακ: 1 μήλο + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Βραδινό: 1 παξιμαδάκι ολικής + 3-4 κ.σ. γιαούρτι light + 5-6 τοματίνια + λίγο ελαιόλαδο

Τετάρτη
Πρωινό: 1 ποτήρι γάλα αμυγδάλου + 1 μπανάνα + 1 κ.γ. ταχίνι-μέλι + 1 κ.σ. βρώμη
Σνακ: 2 βερίκοκα + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Μεσημεριανό: 1 tortilla με γιαούρτι light, ανθότυρο και μπόλικο αγγουράκι τριμμένο
Σνακ: 1 ακτινίδιο + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Βραδινό: 2 φρυγανιές ολικής τριμμένες + 3-4 κ.σ. γιαούρτι light + 5-6 φράουλες + λίγο μέλι

Πέμπτη
Πρωινό: 1 ποτήρι γάλα αμυγδάλου + 5 φράουλες + 1 κ.γ. ταχίνι-κακάο + 1 κ.σ. βρώμη
Σνακ: 1 ακτινίδιο + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Μεσημεριανό: 2 αυγά ομελέτα με τυρί, μανιτάρια, πιπεριές, τοματίνια + σαλάτα
Σνακ: 1 μήλο + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Βραδινό: 1 γιαούρτι light με βρώμη, σταφίδες, dark chocolate drops και λίγο μέλι

Παρασκευή
Πρωινό: 1 ποτήρι γάλα αμυγδάλου + 1 μπανάνα + 1 κ.γ. ταχίνι-μέλι + 1 κουταλιά βρώμη
Σνακ: 1 μήλο + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Μεσημεριανό: 1 μερίδα ρύζι καστανό με ανάμεικτα λαχανικά + γιαούρτι light + σαλάτα
Σνακ: 1 ακτινίδιο + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Βραδινό: 1 παξιμαδάκι ολικής + 3-4 κ.σ. γιαούρτι light + 5-6 τοματίνια + λίγο ελαιόλαδο

Σάββατο
Πρωινό: 1 ποτήρι γάλα αμυγδάλου + 5 φράουλες + 1 κ.γ. ταχίνι-κακάο + 1 κ.σ. βρώμη
Σνακ: 2 βερίκοκα + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Μεσημεριανό: 1 tortilla καλαμποκιού σε κανονικό μέγεθος με σπιτική μαγιονέζα, τόνο σε νερό και μπόλικο καρότο τριμμένο. Αν πεινάτε συνοδεύστε με σαλάτα
Σνακ: 1 μήλο + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Βραδινό: 2 φρυγανιές ολικής τριμμένες + 3-4 κ.σ. γιαούρτι light + 5-6 φράουλες + λίγο μέλι

Κυριακή
Πρωινό: 1 ποτήρι γάλα αμυγδάλου + 1 μπανάνα + 1 κ.γ. ταχίνι-μέλι + 1 κ.σ. βρώμη
Σνακ: 2 βερίκοκα + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Μεσημεριανό: 1 μερίδα φασόλια μαυρομάτικα (ή άλλο όσπριο) + 1 κομμάτι τυρί + 1 φέτα ψωμί ολικής + σαλάτα
Σνακ: 1 ακτινίδιο + 1/2 χούφτα mix ξηρών φρούτων-καρπών
Βραδινό: 1 γιαούρτι light με βρώμη, σταφίδες, dark chocolate drops και λίγο μέλι

Πώς να ακολουθήσεις τη δίαιτα

Οι οδηγίες της διατροφολόγου είναι οι παρακάτω:
1. Εάν έχετε έλλειψη ασβεστίου, αντικαταστήστε το γάλα αμυγδάλου με φρέσκο γάλα 1-2%. Εάν έχετε σιδηροπενική αναιμία, αντικαταστήστε το ένα ή και τα δυο ελαφριά γεύματα με κρέας, το ένα με κοτόπουλο και το άλλο με μοσχάρι. Εάν έχετε προδιάθεση σακχάρου, αποφύγετε την κατανάλωση μελιού. Η δίαιτα είναι κατάλληλη για χορτοφάγους, που τρώνε ωστόσο γαλακτοκομικά-αυγό-ψάρι.
2. Οι μερίδες στο ρύζι, τα όσπρια και τα λαδερά είναι περίπου 1,5-2 φλιτζάνια. Μια καλή πρόταση είναι να τρώτε, όπου είναι εφικτό, σε πιάτο φρούτου.
3. Στο mix ξηρών φρούτων-καρπών δώστε έμφαση στα ξηρά φρούτα, όπως χουρμάδες, παπάγια, δαμάσκηνα, σύκα κλπ.
4. Μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονο νερό. Περιορίστε την ζάχαρη και αποφύγετε τη κατανάλωση συσκευασμένων χυμών και αναψυκτικών.
5. Εάν η υγεία σας το επιτρέπει, συνδυάστε τη δίαιτα με άσκηση.
6. Απολαύστε το φαγητό με όρια και συνείδηση, χωρίς στερήσεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ