Menu

Γερή καρδιά σε κάθε ηλικία: Τα νεότερα δεδομένα

Ο καθηγητής καρδιολογίας Ιωάννης Λεκάκης εξηγεί στο ELLE.gr τι απλά πράγματα πρέπει να κάνουμε και να κοιτάμε ώστε να προστατεύουμε την υγεία μας.

Φωτογράφος: Θανάσης Κρίκης

Η πρόληψη είναι το κλειδί για να προφυλάξουμε την καρδιά και την υγεία μας και τα περισσότερα πράγματα αφορούν τον τρόπο ζωής μας. Αυτές τις μέρες πραγματοποιείται η επιστημονική εκδήλωση Αθηναϊκές Ημέρες Λιπιδιολογίας, Αθηροσκλήρωσης και Αγγειακής Νόσου έως τις 5 Οκτωβρίου και σε αυτό το πλαίσιο συναντήσαμε τον Ιωάννη Λεκάκη, καθηγητή καρδιολογίας. Ο ίδιος αναφέρει στο ELLE.gr:

«Οι γυναίκες πρέπει να αντιληφθούν ότι δεν έχουν ανοσία έναντι των καρδιαγγειακών προβλημάτων και πρέπει να λαμβάνουν μέτρα. Τα πιο σημαντικά είναι:
-Προσέξτε τις τιμές του τσεκάπ σας: Η αρτηριακή πίεση δεν πρέπει να υπερβαίνει την τιμή 140 (πρέπει να είναι 140-90), η χοληστερίνη πρέπει να είναι μικρότερη από 200, ενώ η καλή (HDL) άνω των 50-55, τα τριγλυκερίδια κάτω από 150 και ο δείκτης μάζας σώματος κάτω από 25. Το σάκχαρο και η γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη πρέπει να είναι ρυθμισμένα.
-Απέχετε από το κάπνισμα. Καινούριες μελέτες δείχνουν ότι τα νεότερα προϊόντα καπνού, εκείνα της θέρμανσης καπνού, ασκούν χαμηλότερο αγγειακό κίνδυνο σε σχέση με το κανονικό τσιγάρο, αλλά το καλύτερο είναι να μην καπνίζει κάποιος καθόλου.
Ακολουθήστε μεσογειακή διατροφή, πλούσια σε λαχανικά και φρούτα, χαμηλή σε κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας (π.χ. σαλάμι) και τρώτε συχνά ψάρι.
Ποντάρετε στην άσκηση όπως το γρήγορο περπάτημα, αφιερώνοντας 150′ την εβδομάδα.
Να κοιμάστε καλά. Αφιερώστε χρόνο στον ύπνο.
-Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ».

Ακόμα, ανακοινώθηκε ότι τα νέα αντιδιαβητικά φάρμακα γνωστά ως γλιφοζίνες που διατίθενται τελευταία και στην Ελλάδα κυρίως σε ανθρώπους με σακχαρώδη διαβήτη που έχουν ταυτόχρονα και καρδιαγγειακά προβλήματα, προστατεύουν και τα αγγεία. Ακόμα φάνηκε ότι ωφελούν και τους ανθρώπους με καρδιακή ανεπάρκεια που δεν έχουν απαραίτητα σακχαρώδη διαβήτη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ