Menu

Ποιες τροφές να αποκλείσω για να αδυνατίσω;

Η διατροφολόγος Άρτεμη Δρυγιαννάκη απαντά και εξηγεί με ποιο τρόπο θα καταφέρουμε να χάσουμε βάρος.

Φωτογράφος: Francois Deconinck

Υπάρχει η άποψη ότι δεν πρέπει να αποκλείουμε ομάδες τροφίμων από τη διατροφή μας. Αυτό, άραγε, σημαίνει ότι ωφελούμαστε και από τα αλμυρά π.χ. τσιπς, τα λιπαρά και τους υδατάνθρακες π.χ μακαρόνια ή και τα γλυκά, τροφές που έχουν ενοχοποιηθεί για μεταβολικά νοσήματα (καρδιαγγειακά, σακχαρώδης διαβήτης, υπέρταση κ.α.);

Όπως αναφέρει η διατροφολόγος Άρτεμη Δρυγιαννάκη: «Ο οργανισμός μας χρειάζεται τα πάντα με μέτρο. Σίγουρα όμως οι πηγές που θα προσλάβουμε την κάθε ουσία παίζουν σημαντικό ρόλο για την διατήρηση της υγείας μας. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζομαι το αλάτι αλλά αν σκεφτούμε ότι οι τροφές που καταναλώνουμε έχουν περισσότερο αλάτι απ’ όσο χρειαζόμαστε μέσα στην ημέρα, δεν είναι απαραίτητο να κυνηγήσω την αλμυρή τροφή για να φέρω ισορροπία. Και εάν τελικά το θέλω ας προτιμήσω χοντρό αλάτι με μέτρο αντί πατατάκια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απαγορεύεται μία στις τόσες να πάρω ακόμα και αυτά. Υπάρχουν λιγότερο και περισσότερο επεξεργασμένες τροφές, το να προτιμάμε τις πρώτες συμβάλει στην υγεία του οργανισμού».

Η ειδικός τονίζει ότι ο βομβαρδισμός των νεότερων διατροφών και του εμπορίου σε σχέση με τα προϊόντα προώθησης της υγιεινής διατροφής-αδυνατίσματος κ.α. έχει μπερδέψει το κοινό. «Ισορροπημένη διατροφή σημαίνει όσο πιο κοντά στις διατροφικές συνήθειες των παππούδων-γιαγιάδων μας. Χωρίς να αποκλείουμε την απόλαυση και την κατανάλωση με μέτρο των νεότερων τροφών. Εκ των πραγμάτων, έχει μειωθεί η ποιότητα των τροφών λόγω της αλλοίωσης του υπεδάφους -της επιβάρυνσης της φύσης- των χημικών που χρησιμοποιούμε στις καλλιέργειες, οπότε απαιτείται περισσότερη προσοχή στις επιλογές μας».

Και καταλήγει: «Εξαιτίας της αλλοίωσης της ποιότητας των δημητριακών-αλεύρων-σιτηρών υπάρχει επιβάρυνση του οργανισμού καθώς δημιουργούνται φλεγμονές. Παράλληλα η κατανάλωση των επεξεργασμένων τροφών-έντονα γλυκών και αλμυρών δημιουργεί ένα αίσθημα ευφορίας και απόλαυσης το οποίο οδηγεί με τη σειρά του σε μια μορφή εξάρτησης με τις τροφές. Καλό θα ήταν να ακούμε το σώμα μας και να του παρέχουμε αυτό που επιθυμεί, αρκεί να είναι με σεβασμό σε σχέση με την θρέψη του και όχι με την υπερβολή του. Νους – Ψυχή – Σώμα οφείλουν να είναι σε ισορροπία και σε αυτό συμβάλει η επαφή με τον εαυτό μας με ηρεμία και αλήθεια- η ισορροπημένη διατροφή- η χαρά και απόλαυση της ζωής- η φυσική δραστηριότητα- το να κάνουμε πράγματα που επιθυμούμε χωρίς ενοχές, ακόμα και τρώγοντας ένα παγωτό και πατατάκια με το κρασί μας ένα βράδυ που διασκεδάζουμε με τους φίλους μας».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ