Martin Margiela: Ο σχεδιαστής μόδας κάνει το ντεμπούτο του στην τέχνη

Το ντεμπούτο του στον χώρο της τέχνης είναι αν μη τι άλλο εξίσου εντυπωσιακό με τις δημιουργίες του.

Elle 22 Οκτ. 21
Martin Margiela: Ο σχεδιαστής μόδας κάνει το ντεμπούτο του στην τέχνη
Cover photo: Edward Berthelot/Getty Images

Η ανακοίνωση της Rebecca Lamarche-Vadel, διευθύντριας της Lafayette Anticipations, του Galeries Lafayette Foundation, στην αρχή της ξενάγησης στην πρώτη έκθεση τέχνης του Martin Margiela δεν εξέπληξε κανέναν.

«Θα βρείτε «φαντάσματα» σε όλη αυτή την έκθεση. Αυτά τα «φαντάσματα» τονίζουν την ιδέα μιας έκθεσης που βρίσκεται σε εξέλιξη, που είναι ημιτελής και βρίσκεται σε μόνιμη κίνηση. Είναι λοιπόν η σιλουέτα των έργων που δεν έχουν εκτεθεί, αλλά υπάρχουν».

Ο μεγάλος σχεδιαστής μόδας πέρασε δύο χρόνια συνεργαζόμενος με το ίδρυμα για να δημιουργήσει περισσότερα από 40 έργα τέχνης που εκτίθενται ή και όχι σε ορισμένες περιπτώσεις. Διάσπαρτά ανάμεσα στα εκθέματα, που συμπεριλάμβαναν σφαίρες σιλικόνης καλυμμένες με ανθρώπινα μαλλιά και μεγάλης κλίμακας πίνακες με σωματίδια σκόνης, υπάρχουν κενοί χώροι.

Με τίτλο απλά «Martin Margiela», η έκθεση άνοιξε την Τετάρτη και πρόκειται να διαρκέσει μέχρι τις 2 Ιανουαρίου. Οι επισκέπτες μπαίνουν από την έξοδο κινδύνου και περιπλανιούνται μέσα σε ένα λαβύρινθο από περσίδες και κουρτίνες. «Γιατί λαβύρινθος; Επειδή είναι μια μορφή μεταφοράς, μια αναλογία της ιδέας μιας υπαρξιακής αναζήτησης, του νοήματος της ζωής», δήλωσε η υπεύθυνη της έκθεσης.


Πολλά από τα έργα τέχνης κρύβονται από καλύμματα ή κουρτίνες που παραμένουν στη θέση τους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και αφαιρούνται περιοδικά από τους εργαζόμενους τα Σαββατοκύριακα. Οι επισκέπτες καλούνται να αγγίξουν ένα γλυπτό καλυμμένο με σιλικόνη που αντιπροσωπεύει ένα άγνωστο μέρος του σώματος.

«Ο Martin μου έκανε πολλές ερωτήσεις σχετικά με τον κόσμο της τέχνης. Μιλήσαμε πολύ για τις τελετουργίες του κόσμου αυτού που τον γοήτευσαν. Τον τρόπος που τα έργα αυτά χειραγωγούν τον επισκέπτη που αναγκαστικά θα τα βλάψει. Την ιδέα ότι μερικές φορές είναι κρυμμένα, μερικές φορές αποκαλύπτονται στους επισκέπτες, έρχεται σε αντίθεση με όλα όσα περιμένετε από μια έκθεση, η οποία είναι παραδοσιακά ένα στατικό αντικείμενο, ένας χώρος συντήρησης όπου τα έργα πρέπει να δοξάζονται απολύτως», δήλωσε η Rebecca Lamarche-Vadel.


Η εμμονή του Margiela με την απουσία, την ευθραυστότητα και το πέρασμα του χρόνου διαπερνούν το έργο του. Επίσης, τα μαλλιά είναι ένα θέμα που επαναλαμβάνεται. Αποδεικνύεται ότι ο Βέλγος σχεδιαστής προέρχεται από οικογένεια κομμωτών. «Μεγάλωσε σε ένα κομμωτήριο και πέρασε χρόνια βλέποντας γυναίκες να βγαίνουν από το κομμωτήριο με άψογα μαλλιά και περμανάντ, και αυτό τον τραυμάτισε. Τώρα λατρεύει τα ελαφρώς άγρια, χαλαρά χτενισμένα μαλλιά.Αυτό που είδε όλα αυτά τα χρόνια στο κομμωτήριο μπορεί να τον τρόμαξε για τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε στον εαυτό μας», είπε η Lamarche-Vadel.

Κάποιοι μπορεί να διαβάσουν το σχόλιό του για τις συμβάσεις της τέχνης ως παρωδία. Άλλοι μπορεί να το δουν ως μια παράσταση για το τίποτα. Εν πάση περιπτώσει, η έκθεση είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει έντονη συζήτηση για το τι συνιστά τέχνη.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα:

MHT