Μπορεί αυτές τις ημέρες να νυχτώνει πιο νωρίς, ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε πως έχουμε παράπονο, αφού βρίσκουμε ευκαιρία να επιστρέψουμε στο σπίτι, να καθίσουμε στην αγαπημένη μας πολυθρόνα και να απολαύσουμε τα βιβλία που θα μας κρατήσουν συντροφιά αυτό τον Νοέμβριο.
ΣΤΑΧΤΗ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ της Μπρέντα Ναβάρο (εκδ. Carnivora)
Γνωρίσαμε τη Μεξικανή συγγραφέα μέσα από τα Άδεια Σπίτια. Το νέο βιβλίο της έχει το ίδιο άσβεστο πάθος και ελεγχόμενο θάρρος γραφής που δίνει την αίσθηση ότι σκάβει την αλήθεια την οποία θέλουμε όλοι να φωνάξουμε από αγανάκτηση και οργή γύρω από θέματα ταυτότητας, καταγωγής, αποικιοκρατίας, φύλου και τάξης.
ΔΕΝ ΘΑ ΑΡΓΗΣΩ της Βασιλικής Πέτσα (εκδ. Πόλις)
Τι σημαίνει να είσαι επιζών μιας τραγωδίας και καθημερινά όλα να σου υπενθυμίζουν ότι η ζωή σου μπορεί να έχει σταματήσει εκείνη την ημέρα; Η Πέτσα έχει το ταλέντο να χτενίζει το τραύμα χωρίς να το κάνει πρωταγωνιστή και χωρίς να το εκμεταλλεύεται ούτε σε μία σελίδα του βιβλίου της.
Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΤΕΝΤΑ ΤΗΣ ΜΠΟΛΟΝΙΑΣ του Τζον Μπέρτζερ (εκδ. Αντίποδες)
Διαβάζεται σαν ένα ταξίδι σε μια πόλη και μια ζωή. Αυτό μοιάζει να ήθελε να φτιάξει με τη συγγραφική περιήγησή του στην Μπολόνια ο Μπέρτζερ και υπάρχουν στιγμές που γίνεται συγκινητικός με φόντο έναν τόπο που του ψιθυρίζει.
ΖΥΓΟΣ του Don Delillo (εκδ. Gutenberg)
Κάποιοι λένε ότι είναι το καλύτερο βιβλίο του. Ανεξάρτητα όμως από αυτό, είναι απολαυστικός ο τρόπος που ο Delillo κινεί τα λογοτεχνικά του νήματα, συνδυάζοντας αληθινά και φανταστικά συμβάντα, για να μπει στο μυαλό ενός υποτιθέμενου δολοφόνου του Τζον Φ. Κένεντι.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΑΜΙ της Selva Almada (εκδ. Κλειδάριθμος)
Δύο άντρες και ο έφηβος γιος του νεκρού φίλου τους πηγαίνουν για ψάρεμα. Με αφορμή αυτή τους τη συνάντηση, η συγγραφέας χτίζει μια αριστοτεχνική ατμόσφαιρα έντασης που κυλάει ορμητικά μέχρι να καταλήξει σε έναν καταρράκτη σκληρότητας.
MATRIX της Lauren Groff (εκδ. Πόλις)
Την ιστορία της Μαρίας της Γαλλίας, γνωστής ως η πρώτη ποιήτρια της χώρας, αναλαμβάνει να μας αφηγηθεί η Groff και το κάνει με μια γραφή ζωηρή, σύγχρονη, ευαίσθητη, και με κοινωνική και έμφυλη λογοτεχνική ενσυναίσθηση γύρω από την ηρωίδα της.