Πρέπει να παραδεχθούμε ότι έχουν συμβεί πολλές αλλαγές στον τρόπο ζωής από τότε που μπήκε στη ζωή μας η πανδημία της COVID-19, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν βελτιώσει τις καθημερινές μας ρουτίνες. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι απέκτησαν ευελιξία χάρη σε μια υβριδική εργασιακή κατάσταση, ενώ άλλοι μπορούν πλέον να εργάζονται μόνιμα από την άνεση του σπιτιού τους.
Μια άλλη τροποποίηση στην οποία έχουν προσαρμοστεί πολλά άτομα -είτε προσωρινά είτε μόνιμα- είναι η τα εικονικά home workouts. Πέρα από το προφανές όφελος που είναι η εξοικονόμηση χρόνου από τη διαδρομή μέχρι το γυμναστήριο και το να είσαι σε θέση να ασκηθείς εντός των δικών σου χρονικών περιορισμών, πρόσφατη έρευνα αποδεικνύει ότι αυτό το είδος προπόνησης μπορεί να μειώσει το άγχος σε μεγάλο βαθμό σε σύγκριση με την τυπική άσκηση.
Ναι, άκουσες καλά! Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η εικονική προπόνηση ακονίζει τις νευρικές και γνωστικές ικανότητες. Αυτή ήταν η βάση έμπνευσης για αυτή τη νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Environmental Research and Public Health, η οποία διαπίστωσε ότι αυτού του είδους η προπόνηση έχει ουσιαστικά οφέλη για τη ψυχική υγεία.
Διάβασε παρακάτω για να μάθεις περισσότερα σχετικά με το πώς αυτό το είδος προπόνησης μπορεί να λειτουργήσει στη μείωση του άγχους και του στρες.
Η Immersive Virtual Reality (IVR) είναι ένα απίστευτο εργαλείο
Η τακτική άσκηση είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της συνολικής υγείας και ευεξίας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ωστόσο, η άσκηση δεν είναι πάντα επιλογή. Μερικά παραδείγματα είναι άτομα που πάσχουν από χρόνια καρδιαγγειακά νοσήματα ή άτομα που είναι κλινήρης. Σε αυτές τις καταστάσεις το Immersive Virtual Reality (IVR) μπορεί πραγματικά να γίνει ένα εκπληκτικό εργαλείο. Το IVR προσφέρει στους ανθρώπους έναν πλήρη εικονικό κόσμο μέσω ενός εικονικού σώματος.
Πηγαίνοντας το ένα βήμα παραπέρα, η ερευνητική ομάδα στο Smart-Aging Research Center (IDAC) του Πανεπιστημίου του Tohoku παρατήρησε νέους και υγιείς συμμετέχοντες που κάθονταν ακίνητοι την ώρα που παρακολουθούσαν μια εικονική προπόνηση. Η εκπαίδευση σχεδιάστηκε σε μια «προοπτική πρώτου προσώπου», η οποία δημιούργησε την εντύπωση ότι οι κινήσεις του avatar ήταν δικές τους. Πριν και μετά την προπόνηση, οι επιστήμονες διέγειραν και αξιολόγησαν την απόκριση τους στο ψυχοκοινωνικό στρες. Αυτό έγινε λαμβάνοντας μια μέτρηση του του νευροενδοκρινικού στρες των συμμετεχόντων και μέσω ενός ατομικού ερωτηματολογίου.
Τα ευρήματα έδειξαν μειωμένα επίπεδα άγχους και χαμηλότερη απόκριση στο ψυχοκοινωνικό στρες όταν ολοκληρώθηκε η εικονική προπόνηση σε σύγκριση με τα αποτελέσματα μετά την εκτέλεση της πραγματικής άσκησης.
Η καθηγήτρια Dalila Burin, η υπεύθυνη ανάπτυξης της μελέτης, εξηγεί, «Το ψυχοκοινωνικό στρες αντιπροσωπεύει το άγχος που βιώνεται σε συχνές κοινωνικές καταστάσεις όπως η κοινωνική κρίση, η απόρριψη και όταν αξιολογούνται οι επιδόσεις μας. Ενώ μια μέτρια έκθεση στο στρες μπορεί να είναι ευεργετική, η επαναλαμβανόμενη και η αυξημένη έκθεση μπορεί να είναι επιζήμια για την υγεία μας. Αυτό το είδος εικονικής εκπαίδευσης αντιπροσωπεύει ένα νέο σύνορο, ειδικά σε χώρες όπως η Ιαπωνία, όπου απαιτούνται υψηλές επιδόσεις και υπάρχει γηραιός πληθυσμός».