Menu

Πώς να μειώσεις την συχνότητα ημικρανίας

Μάθε ποιες βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία μπορείς να εντάξεις στη διατροφή σου για να βοηθήσεις τον εαυτό σου ώστε να ελαττώσεις τα επεισόδιά της.

Φωτογράφος: Giorgio Z Gatti

Μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων που παρουσιάζουν ημικρανία δεν έχουν απευθυνθεί σε νευρολόγο, πιστεύοντας ότι λύνουν, έστω και προσωρινά, το πρόβλημά τους με τα κοινά παυσίπονα. Ή πάλι, μπορεί να λαμβάνουν κάποιο σχήμα αγωγής και να το σταματούν γιατί μπορεί να μην είναι αποτελεσματικό για τους ίδιους. Υπάρχουν κινήσεις που μπορείς κι εσύ να κάνεις αν σε ταλαιπωρεί το πρόβλημα, ξεκινώντας με μια επίσκεψη στο νευρολόγο, ώστε να μειώσεις την συχνότητα και την διάρκεια των εξάρσεων.

Κάνεις θεραπεία;
Υπάρχουν διαφορετικά σχήματα θεραπειών ανάλογα με τον τύπο και την συχνότητα της ημικρανίας αλλά και το ιατρικό σου προφίλ. Ο γιατρός θα πάρει το ιατρικό ιστορικό σου και θα σε συμβουλεύσει να βελτιώσεις και τον τρόπο ζωής σου π.χ. να αποφεύγεις κάποιες συνήθειες εφόσον έχεις διαπιστώσει ότι μπορεί να πυροδοτούν την εμφάνιση του προβλήματος (π.χ. θόρυβος, αλκοόλ κ.ά.). Έχε υπόψη σου ότι τελευταία υπάρχουν πιο εξειδικευμένα φάρμακα που λειτουργούν προληπτικά και έχουν λιγότερες παρενέργειες από εκείνα της προηγούμενης γενιάς.

Άλλαξε τη διατροφή σου
Έχει φανεί ότι η έλλειψη φολικού οξέος και βιταμίνης Β12 συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ημικρανίας, όπως και με κακή διάθεση, χαμηλή ενέργεια και κόπωση. Πηγές φολικού οξέος και Β12 είναι: αυγά, γλυκοπατάτες, ξηροί καρποί, μανιτάρια, μπανάνες κ.ά.
Ακόμα, μπορεί να παρουσιάζεις έλλειψη σε σίδηρο και χαλκό, γι’ αυτό καλό είναι να εντάξεις στη διατροφή σου και τροφές όπως κέηλ, αβοκάντο, δημητριακά, ηλιόσπορους, πηγές ζωικής πρωτεΐνης. Και ο ρόλος της πυριδοξίνης είναι σημαντικός: Πρόκειται για μια βιταμίνη που βρίσκουμε σε καρπούς, φασολάκια, λαχανικά, δημητριακά. Τη χορηγούν και σε περιπτώσεις ημικρανίας γιατί βοηθά την σωστή λειτουργία των νεύρων και του εγκεφάλου.

Η βιταμίνη D
Η έλλειψή της συχνά συνδέεται με εμφάνιση ημικρανίας καθώς τα χαμηλά της επίπεδα δεν βοηθούν τον οργανισμό να συγκρατεί μαγνήσιο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ