Menu

Βοήθεια, νιώθω το στρες να με κυριεύει! 5 tips για να ηρεμήσεις

Υπάρχει τρόπος να ρίξεις τους ρυθμούς σε σώμα και πνεύμα και να αντιμετωπίσεις τις επίμονες σκέψεις που σε ταλαιπωρούν.

1. Ορίζοντας αυτό που μας ανησυχεί θα καταφέρουμε να εκφράσουμε τα συναισθήματα που μας δημιουργεί και πώς αυτό μας επηρεάζει. Με τον τρόπο αυτό παίρνουμε μια απόσταση ασφαλείας από το πρόβλημά μας και καταφέρνουμε να το δούμε πιο ρεαλιστικά ή να ζητήσουμε βοήθεια. Εντόπισε το ακριβές συναίσθημα που σου προκαλέι το άγχος και πώς αυτό εκφράζεται στο σώμα σου, για παράδειγμα “νιώθω ταραγμένη και αγχωμένη και αυτό κάνει την καρδιά μου να χτυπά δυνατά”. Πολλοί ειδικοί προτείνουν, μάλιστα, να γράφουμε αυτές τις παρατηρήσεις. Τι καταφέρνουμε με τον τρόπο αυτό; Περνάμε από την παθητικότητα στην πράξη αφού πια γνωρίζουμε ότι υπάρχει πρόβλημα και μπαίνουμε στην διαδικασία της επίλυσής του.

2. Διοχετεύοντας την ενέργεια μας σε πολύ απλές δραστηριότητες όπως οιζωγραφιές και τα σκίτσα ή τα βιβλία μας βοηθά να “ηρεμήσουμε” τις δεκάδες σκέψεις που περνούν από το μυαλό μας και συνεπώς να ηρεμήσουμε. Αυτό μας βοηθά επίσης να σκεφτούμε με περισσότερη ψυχραιμία το πρόβλημά μας και παράλληλα να καταπιαστούμε με κάτι δημιουργικό, ένα από τα καλύτερα “αντίδοτα” στο άγχος, όπως λένε και οι ειδικοί. Άλλες δραστηριότητες που αξίζει να δοκιμάσεις; Το πλέξιμο η αγγειοπλαστική ή απλές χειροτεχνίες για να διακοσμήσεις το σπίτι σου.

3. Μην αντιστέκεσαι στο συναίσθημα του άγχους. Το μόνο που καταφέρνεις έτσι είναι να το αφήσεις στην άκρη για λίγο με αποτέλεσμα αυτό να επιστρέψει αργότερα και μάλιστα δριμύτερο. Σκέψου το εξής: οι σκέψεις που σου προκαλούν άγχος ακολουθούν συνήθως έναν συγκεκριμένο ρυθμό και επιτρέποντας στο εαυτό σου το συναίσθημα αυτό θα δεις ότι σταδιακά θα του δίνεις λιγότερη αξία και θα αντιμετωπίζεις αποτελεσματικά ό,τι σε προβληματίζει.

4. Αν το άγχος δεν σε αφήνει να κλείσεις μάτι και το μυαλό σου τρέχει με χίλια κάθε φορά που ξαπλώνεις υπάρχει τρόπος να το αντιμετωπίσεις με την βοήθεια της τεχνολογίας. Κάνε μια αναζήτηση στο Ίντερνετ και κατέβασε podcast ή audiobooks που θα σε ηρεμήσουν, θα σε βοηθήσουν να σκεφτείς ψύχραιμα και τελικά να αποκοιμηθείς.

5. Βάλε στο πρόγραμμά σου την γιόγκα και θα δεις σίγουρα διαφορά τόσο στο πνεύμα όσο και στο σώμα σου. Όταν το σώμα έχει ένταση το ίδιο θα συμβεί και στο μυαλό σου. Αναζήτησε στο YouTube yoga sessions ειδικά διαμορφομένες για να σε ηρεμήσουν και βάλε τες στο πρόγραμμά σου όσο συχνότερα γίνεται. Κάνοντας stretching και ηρεμώντας τους μύες καταφέρνουμε να κάνουμε το ίδιο και για το νευρικό μας σύστημα μειώνοντας την παραγωγή αδρεναλίνης και βελτιώνοντας την κυκλοφορία του οξυγόνου στο σώμα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ