5 τοξικές εργασιακές συνήθειες και πώς να τις αντιμετωπίσεις

Νέα έρευνα αποκάλυψε μια αύξηση στον αριθμό των ανθρώπων που αγωνίζονται με αυτές τις επιβλαβείς συμπεριφορές που απειλούν την ευημερία τους.

Elle 03 Φεβ. 22
5 τοξικές εργασιακές συνήθειες και πώς να τις αντιμετωπίσεις

Ενώ η πανδημία έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο που εργαζόμαστε, έχει επίσης οδηγήσει πολλούς από εμάς να υιοθετήσουμε μερικές αρκετά τοξικές συνήθειες. Από την υπερβολική εργασία και τις άπειρες υπερωρίες μέχρι την εκτέλεση ενός εκατομμυρίου εργασιών ταυτόχρονα, η αβεβαιότητα των τελευταίων δύο ετών έχει αφήσει πολλούς ανθρώπους να αγωνίζονται να αποκτήσουν κάποιο είδος δομής. Σύμφωνα μάλιστα με νέα έρευνα από την Bupa UK, αυτή η αύξηση των ανθυγιεινών συνηθειών στο χώρο εργασίας δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης.

Στην πραγματικότητα, η ανάλυσή της στα δεδομένα αναζήτησης της Google αποκάλυψε ότι προς το τέλος του 2021, οι εργαζόμενοι στο Ηνωμένο Βασίλειο στρέφονταν στη μηχανή αναζήτησης σε τεράστιους αριθμούς για να ζητήσουν συμβουλές σχετικά με τη διαχείριση αυτών των συνηθειών, με αύξηση 53% στις αναζητήσεις για «χρόνια αναβλητικότητα» μεταξύ Νοεμβρίου και Ιανουαρίου μόνο.

Οι άλλες τοξικές συνήθειες που σημείωσαν αύξηση στις αναζητήσεις περιλαμβάνουν το multitasking (που σημείωσε αύξηση 50%), το στρες στο χώρο εργασίας (που σημείωσε αύξηση 30%), τα σημάδια της επαγγελματικής εξουθένωσης (που σημείωσε αύξηση 22%) και την κούραση λήψης αποφάσεων (η οποία σημείωσε αύξηση 14%).

τοξικές

Δεδομένου ότι και οι πέντε από αυτές τις συνήθειες είναι πιθανό να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην ευημερία, την εργασιακή ικανοποίηση και την παραγωγικότητά μας (τα οποία συμβάλλουν στη συνολική μας ευτυχία στην εργασία), είναι σημαντικό να αντιμετωπίσουμε αυτά τα ζητήματα και να κάνουμε αλλαγές για να εξαλείψουμε μερικές από τις επιβλαβείς συνήθειες που έχουν εμφανιστεί ή επιδεινωθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Πράγματι, όπως εξηγεί η επικεφαλής σύμβουλος της Bupa για τις συμπεριφορικές γνώσεις Lauren Gordon, «Με τόσες αλλαγές στην επαγγελματική μας ζωή τον περασμένο χρόνο, οι συνήθεις εργασιακές μας συμπεριφορές και ρουτίνες έχουν διαταραχθεί. Αυτό κάνει πολλούς από εμάς να νιώθουμε άγχος, στρες και υποτονικότητα στην επαγγελματική μας ζωή. Διαπιστώσαμε ότι περισσότεροι από εμάς αναζητούμε αυτές τις τοξικές συνήθειες στο χώρο εργασίας στο Google και είναι πιο σημαντικό από ποτέ να ξέρουμε πώς να ξεπεράσουμε αυτά τα αρνητικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, το να αισθανόμαστε εξαντλημένοι, να κάνουμε περισσότερα λάθη και να αντιμετωπίζουμε brain fog είναι όλα συμπτώματα πνευματικής κόπωσης και μπορεί να οδηγήσουν σε χαμηλότερα επίπεδα παραγωγικότητας».

Ωστόσο, δεν έχουμε μόνο άσχημα νέα, καθώς υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να κόψουμε αυτές τις κακές συνήθειες και να εισάγουμε θετικές στη θέση τους.

Θέσε όρια ανάμεσα στη δουλειά και την προσωπική σου ζωή

Μπορεί ήδη να γνωρίζουμε τα πάντα για τα οφέλη του καθορισμού ορίων, αλλά στην πραγματικότητα η τοποθέτηση αυτών των ορίων είναι ένα εντελώς άλλο ζήτημα. Αν δυσκολευόμαστε να αποσυνδεθούμε μετά τη δουλειά και ανησυχούμε για διάφορες εργασιακές εκρεμμότητες το βράδυ και τα Σαββατοκύριακα, αυτό είναι ένα καλό μέρος για να ξεκινήσουμε. «Είναι σημαντικό να αφιερώσουμε χρόνο από την ημέρα μας για να κάνουμε δραστηριότητες που μας φέρνουν χαρά, όπως το να συναντήσουμε φίλους και οικογένεια», εξηγεί η Gordon. «Αυτό μπορεί να μας βοηθήσει να αποσυμπιεστούμε και να νιώσουμε ανανεωμένοι όταν ξεκινήσουμε τη δουλειά το επόμενο πρωί».

τοξικές

Συνεργάσου και επικοινώνησε με τους άλλους

Η συνεργασία με άλλους ανθρώπους και η ανταλλαγή ιδεών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσουμε τα κίνητρα μας και να δημιουργήσουμε ένα θετικό περιβάλλον που μας κάνει να αισθανόμαστε καλά. «Η συνεργασία μπορεί να βοηθήσει στην τόνωση της καινοτομίας και στη δημιουργία νέων τρόπων σκέψης και η επικοινωνία είναι σημαντικό μέρος της οικοδόμησης μιας θετικής ατμόσφαιρας στην εργασία», εξηγεί η Gordon. «Το να αφιερώνουμε χρόνο για να συνδεθούμε με τους συναδέλφους μας μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση του ηθικού της ομάδας και στη μείωση των επιπέδων άγχους», συμπληρώνει.

Χρησιμοποίησε αποτελεσματικές στρατηγικές αντιμετώπισης του στρες

Εάν δεν έχουμε μια εργαλειοθήκη με στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους που μπορούμε να χρησιμοποιούμε όταν αισθανόμαστε απογοητευμένοι, τώρα είναι η ώρα να αρχίσουμε να δημιουργούμε μία. «Το Mindfulness είναι η πρακτική του να βρίσκεσαι στην παρούσα στιγμή και είναι μια χρήσιμη τεχνική για τη μείωση του στρες στο χώρο εργασίας», εξηγεί η Gordon. «Η εξάσκηση της επίγνωσης κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας μπορεί να σε βοηθήσει να παραμείνεις συγκεντρωμένη και να χρησιμοποιήσεις τον χρόνο σου πιο αποτελεσματικά. Θα μπορούσες επίσης να δοκιμάσεις μια άσκηση σύντομης αναπνοής, η οποία θα βοηθήσει επίσης να μειώσεις τα συναισθήματα στρες εκείνη τη στιγμή. Τα αγαπημένα σου χόμπι (τρέξιμο, κηπουρική και χειροτεχνίες για παράδειγμα) μπορούν επίσης να βοηθήσουν- απλώς αφαίρεσαι τυχόν περισπασμούς», εξηγεί η ίδια.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ:

 

 

Ακολουθήστε το ELLE στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

Σχετικά θέματα:

MHT