Follow us

Search

Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίσεις το άγχος σύμφωνα με νέα έρευνα

Ακόμη και εκείνοι που ζολυσαν με χρόνιο άγχος για μια δεκαετία ανέφεραν σημαντική ανακούφιση κάνοντας το.

Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίσεις το άγχος σύμφωνα με νέα έρευνα

Το άγχος ή το συντριπτικό αίσθημα νευρικότητας, έντασης και επικείμενης καταστροφής, όπως το περιγράφει η Mayo Clinic, είναι σύνηθες φαινόμενο για πολλούς από εμάς. Πράγματι, ζούμε σε αβέβαιες εποχές και οι καθημερινές κρίσεις άγχους δεν ήταν ποτέ πιο συχνές. Το ήξερες ότι ένας στους πέντε Αμερικανούς πιστεύει ότι ζει με μια αδιάγνωστη αγχώδη διαταραχή, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση του 2019;

Πολλοί κατηγορούν τη σύγχρονη τεχνολογία και τον συνεχώς online τρόπο ζωής του σήμερα για τα υψηλά ποσοστά άγχους. Είναι δύσκολο να χαλαρώσεις όταν οι έκτακτες ειδήσεις, τα email εργασίας και μια ατελείωτη ροή αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απέχουν μόλις μερικά κλικ 24/7. Τούτου λεχθέντος, είναι επίσης πιθανό ορισμένα άτομα να είναι πιο επιρρεπή σε αγχώδεις διαταραχές από άλλα. Για παράδειγμα, μία μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Psychiatric Genetics καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το κοινωνικό άγχος μπορεί να είναι γενετικό.

Όποια και αν είναι η αιτία, όποιος έχει αντιμετωπίσει έντονο άγχος θα συμφωνήσει ότι είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Το άγχος μπορεί να κάνει ακόμα και τις πιο απλές εργασίες να μοιάζουν με την αναρρίχηση στο Έβερεστ. Δυστυχώς, η καταπολέμηση του άγχους μπορεί να είναι μια πρόκληση. Ένα ερευνητικό έργο που δημοσιεύτηκε στο The Journal of Affective Disorders διαπίστωσε ότι στην πραγματικότητα πολλοί άνθρωποι που ζουν με χρόνιο άγχος τείνουν να γίνονται πιο αγχωμένοι και ανήσυχοι όταν δοκιμάζουν τεχνικές χαλάρωσης όπως ο διαλογισμός ή η yoga.

άγχος

Σε μια θετική εξέλιξη, νέα έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ στη Σουηδία και δημοσιεύτηκε στο The Journal of Affective Disorders δείχνει έντονα ότι υπάρχει ένας απόλυτα φυσικός, αποτελεσματικός τρόπος για την καταπολέμηση του άγχους  ακόμη και για όσους ζουν με μια χρόνια αγχώδη διαταραχή.

Οι συγγραφείς της μελέτης συγκέντρωσαν ένα δείγμα Σουηδών ενηλίκων,  οι οποίοι είχαν διαγνωστεί με αγχώδη διαταραχή. Μετά από μια τρίμηνη πειραματική περίοδο κατά την οποία ένα μέρος των συμμετεχόντων έλαβε οδηγίες να ασκείται τακτικά, τα αποτελέσματα που ακολούθησαν ήταν εντυπωσιακά. Σε όλη τη μελέτη, τα άτομα που ασκούνταν τακτικά ανέφεραν σημαντική μείωση στα αγχώδη συναισθήματα και τα σχετικά συμπτώματα άγχους. Ακόμη και εκείνοι που ζούσαν με χρόνιο άγχος για περίπου μια δεκαετία ανέφεραν σημαντική ανακούφιση από αυτό. Επίσης, είναι σημαντικό ότι η σχέση μεταξύ άσκησης και μειωμένου άγχους διατηρήθηκε τόσο για μέτρια όσο και για έντονη άσκηση. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να γυμνάζεσαι για ώρες ή να ρυθμίσεις τον διάδρομό σου στην μέγιστη ταχύτητα για να ανακουφιστείς από το άγχος μέσω της άσκησης.

άγχος

Ενώ και οι δύο μορφές άσκησης είχαν ως αποτέλεσμα λιγότερα αισθήματα άγχους μεταξύ των συμμετεχόντων μέχρι το τέλος της περιόδου των τριών μηνών, η πιο έντονη άσκηση όμως φαίνεται να είναι πιο ωφέλιμη. Όσοι ασκήθηκαν σε χαμηλότερο επίπεδο έντασης είδαν τις πιθανότητές τους για ανακούφιση από το άγχος να αυξάνονται κατά 3,62. Από την άλλη πλευρά, οι πιο έντονα ασκούμενοι είχαν καλύτερες αποδόσεις με συντελεστή 4,88.

Έτσι, εάν δεν αισθάνεσαι ότι η τρέχουσα ρουτίνα άσκησης σε βοηθά με το άγχος, σκέψου να αυξήσεις την ένταση σταδιακά. Μπορεί να διαπιστώσεις ότι μια πιο σκληρή προπόνηση θα έχει όντως ανακουφιστικά αποτέλεσματα στο άγχος σου.

Το άγχος είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα, αλλά η άσκηση μπορεί να είναι η καθολική απάντηση. Οι περισσότεροι ασθενείς με άγχος σήμερα είτε λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή είτε έχουν ξεκινήσει γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία (CBT). Το πρόβλημα με αυτήν τη λύση είναι ότι τέτοια φάρμακα δεν λειτουργούν για όλους και συχνά συνοδεύονται από παρενέργειες. Ενώ, η άσκηση μπορεί να μην είναι απαραίτητα μια 100% θεραπεία για όλα τα αγχώδη συναισθήματα, αλλά αντιπροσωπεύει μια απολύτως φυσική, εύκολη στην εφαρμογή οδό προς την ανακούφιση από το άγχος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ:

 

MORE FROM

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

BEST of INTERNET