Follow us

Search
Green days banner

Η ρουτίνα δεν είναι απαραίτητα κακό πράγμα και στο Tik Tok μάθαμε το γιατί

Οι ρουτίνες μπορούν να λειτουργήσουν ως συμπεριφορική ενεργοποίηση, μια τεκμηριωμένη θεραπεία για την καταπολέμηση της χαμηλής διάθεσης και της κατάθλιψης αυξάνοντας το επίπεδο δραστηριότητας μας.

Η ρουτίνα δεν είναι απαραίτητα κακό πράγμα και στο Tik Tok μάθαμε το γιατί

Έχεις νιώσει ποτέ ότι δεν έχεις απολύτως καμία αίσθηση του τι μέρα είναι ή ποιο μήνα διανύουμε; Τα τελευταία δύο χρόνια λόγω της πανδημίας η καθημερινότητα μας έχει αλλάξει ραγδαία, έχει μπερδευτεί, έχει βγει από προγράμματα, ρουτίνες, έχει χάσει τις σταθερές της. Ενώ προσπαθούμε σιγά σιγά να επανέλθουμε στους ρυθμούς μας και στην πολυπόθητη «κανονικότητα», μια πρόσφατα viral σειρά video στο TikTok προσφέρει ένα πολύ χρήσιμο πρότυπο καθημερινής ρουτίνας για κάθε μέρα της εβδομάδας. Η δημιουργός περιεχομένου Eli Rallo (@thejarr στο TikTok) μοιράστηκε τους κανόνες της εβδομάδας με τους περισσότερους από 315.000 ακόλουθους της, συγκεντρώνοντας χιλιάδες likes και εκατοντάδες χιλιάδες προβολές.

Στο πρώτο video η Rallo θέτει τους «κανόνες της Κυριακής», οι οποίοι περιλαμβάνουν ξυπνητήρι στις 9:30 π.μ. –  γιατί για εκείνη το Σάββατο είναι η ημέρα που δεν πρέπει να βάλεις ξυπνητήρι και να κοιμηθείς, ενώ η Κυριακή είναι η ημέρα για να κάνεις πράγματα. Στη συνέχεια σειρά έχει το πρωινό με athleisure look και μία μικρή λιχουδιά με τον καφέ. Για την Τρίτη, οι «κανόνες» περιλαμβάνουν το πλύσιμο των ρούχων και στη συνέχεια  χρόνο για έναν φίλο που μένει μακριά. Στην ουσία τα video δεν προβλέπουν ένα δύσκολο και γρήγορο πρόγραμμα, αλλά μάλλον μια λίστα στοιχείων που θα κάνουν κάθε Τετάρτη τη βέλτιστη Τετάρτη, κάθε Παρασκευή μια Παρασκευή «επιλογών» κ.τ.λ. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτή η φόρμουλα είναι ιδανική για τη δημιουργία μιας καθημερινής ρουτίνας.

@thejarrMonday rules 💝 in: sneaky links and protein out: buying a coffee and not putting on a cute fit♬ original sound – Eli Rallo by The Jarr


Η μονοτονία μιας ρουτίνας μπορεί να φαίνεται βαρετή και θαμπή σε σύγκριση με τη χαρά που σχετίζεται με τον αυθορμητισμό. Ωστόσο, όταν μας πάρουν την ρουτίνα μας, εκτιμούμε τη συναισθηματική και ψυχική σταθερότητα που μας παρέχει. Οι καθημερινές ρουτίνες μας βοηθούν να αισθανόμαστε σταθερότητα και ότι έχουμε τον έλεγχο, ιδιαίτερα σε αβέβαιους καιρούς. Μια οικεία ρουτίνα μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση των συναισθημάτων σας, καθώς παρέχει μια αίσθηση ελέγχου της ημέρας μας. Ως άνθρωποι θέλουμε να ξέρουμε τι θα ακολουθήσει. Μας βοηθά να ανακουφίσουμε το άγχος, το φόβο ή την ανησυχία. Ανεξάρτητα από το τι θα συμβεί, κάθε μέρα θα είναι διαφορετική από την προηγούμενη, οπότε μικρές τελετουργίες διατηρούν τα πράγματα σταθερά εν μέσω χάους, σύμφωνα με την θεραπεύτρια Dr. Karmen Smith.

Πώς να φτιάξετε μια καθημερινή ρουτίνα

Πριν ξεκινήσεις, ξεκαθάρισε τι θέλεις να πάρεις από αυτή τη διαδικασία. Είναι να νιώθεις λιγότερο άγχος; Να είσαι πιο προσεκτική; Να βρεις χαρά; Ή να μειώσεις τα συναισθήματα ανησυχίας; » Αυτό μπορεί να σου δώσει κάποιες ιδέες για το πώς να προσαρμόσεις σωστά κάθε μέρα. Αντιμετωπίστε την τωρινή σου ρουτίνα χωρίς κριτική γιατί αυτή θα είναι η βάση σου. Αν το πρωί σηκώνεσαι από το κρεβάτι, ρίχνεις ένα πουκάμισο επάνω σου και ανοίγεις το zoom αμέσω, τότε αυτή είναι η ρουτίνα σου.

Είναι σημαντικό να κάνεις τις αλλαγές σταδιακά, μην βάλεις στον εαυτό σου πέντε  ή επτά νέες καθημερινές ρουτίνες ταυτόχρονα. Ξεκίνησε προσθέτοντας ένα βήμα τη φορά στη ρουτίνα σου και δούλεψε για να το κάνεις αυτό καθημερινά για δύο εβδομάδες. Στη συνέχεια, επαναξιολόγησε, πρόσθεσε άλλο ένα βήμα και συνέχισε έτσι μέχρι να φτιάξεις μια ρουτίνα που σου αρέσει.

Μια μελέτη για την επιστήμη της ρουτίνας που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Lifestyle Medicine το 2019 διαπίστωσε ότι ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους για να μπείτε σε ρυθμό είναι να αποφύγετε τις επιλογές. Εάν πρέπει να επιλέξεις μεταξύ δύο ή και περισσότερων πραγμάτων, χάνεις  χρόνο και μπορεί να διαλέξεις κάτι που πραγματικά δεν θέλεις, μόνο και μόνο επειδή είναι γρήγορο και εύκολο.

@thejarr Reply to @melzmccasland ♬ original sound – Eli Rallo by The Jarr


Αν θέλετε να ανανεώσεις την πρωινή σου ρουτίνα, οι ειδικοί προτείνουν να ξυπνάς την ίδια ώρα κάθε μέρα, να πίνεις ένα ποτήρι νερό, να κοιτάς τη λίστα των υποχρεώσεών σου, να αφιερώνεις λίγο χρόνο για άσκηση ή διαλογισμό και να βγαίνεις από το σπίτι πάλι την ίδια ώρα κάθε μέρα. Το βράδυ μπορείς να τρως δείπνο στο τραπέζι κάθε μέρα, να βγάζεις τα ρούχα σου και άλλα απαραίτητα για την επόμενη μέρα και να απενεργοποιείς τις οθόνες 30 λεπτά πριν από τον ύπνο. Ανάμιξε, δοκίμασε και προσάρμοσε τη σειρά που ταιριάζει στην εβδομάδα σου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ:

MORE FROM

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

BEST of INTERNET