Follow us

Search

Η μοναδική στάση yoga που χρειάζεσαι για έναν πραγματικά ξεκούραστο ύπνο

Μπορεί σε κάποιους η yoga να φαίνεται εξαιρετικά δύσκολη και απαιτητική σχετικά με την ευλυγισία, αλλά είναι δεδομένο και επιστημονικά αποδεδειγμένο πως βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του ύπνου.

Η μοναδική στάση yoga που χρειάζεσαι για έναν πραγματικά ξεκούραστο ύπνο

Τα πλεονεκτήματα της yoga είναι πολλά και σημαντικά. Εκτός από τη σωματική ευεξία και δύναμη που προσφέρει, βοηθά επίσης στην καταπολέμιση του άγχους και της πέψης! Αυτό που ίσως δεν γνώριζες όμως είναι πως συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του ύπνου. Τα αποτελέσματα μιας έρευνας σχετικής με την αϋπνία απο το Πανεπιστήμιο του Harvard, δείχνουν πως αυτοί που ασκούν τη yoga συστηματικά για περισσότερο από 2 μήνες, κοιμούνται περισσότερο και καλύτερα.

Ακόμη όμως και αν δεν είσαι yogi expert ή δεν επιλέγεις αυτού του είδους τη γυμναστική, δε σημαίνει πως δε μπορείς να ωφεληθείς από τα πλεονεκτήματά της. Η πιο βοηθητική πόζα για τον ύπνο, ούτως η άλλως δεν είναι η πιο απαιτητική. Ονομάζεται viparita karani, ή απλά πόδια στον τοίχο.

View this post on Instagram

A post shared by Yoga + Sustainable Movement (@heartandbonesyoga)

Αυτή η εκδοχή της yoga πόζας είναι μια από τις πιο εύκολες και συνήθως εφαρμόγεται στο τέλος της πρακτικής για αποσυμπίεση. Λέγεται όμως πως ακόμη κι αν δεν έχεις χρόνο για ένα ολοκληρωμένο yoga flow session, η στάση αυτή μπορεί να βοηθήσει από μόνη της. Συγκεκριμένα, βοηθά προώθηση της ροής των λεμφών, στη βελτίωση της κυκλοφορίας, στην ανακούφιση από το πιάσιμο χαμηλά στην πλάτη, στις κράμπες πόδια και τέλος όντως βελτιώνει τον ύπνο σου.

View this post on Instagram

A post shared by Debra (@debjeanmarie)

Πώς να εξασκήσεις την πόζα yoga «Legs up the Wall» για καλύτερο ύπνο

Αρχικά θα χρειαστείς τον εξοπλισμό σου. Μη φανταστείς κάτι εξεζητημένο. Ένα χαλάκι yoga ή μια πετσέτα είναι μια χαρά για να τοποθετήσεις στο έδαφος για περισσότερη άνεση. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις ένα μικρό μαξιλάρι, ή μια διπλωμένη πετσέτα για να μην έχεις ενόχληση κάτω απο τους γοφούς.

Καθώς κάθεσαι ακουμπώντας τους γλουτούς σου στα πέλματα, πλησίασε τον τοίχο και ξάπλωσε, απλώνοντας τα πόδια σου προς τα επάνω. Προσπάθησε να χαλαρώσεις και να επιμηκύνεις τη σπονδυλική σου στήλη ακουμπώντας τους ώμους σου στο πάτωμα. Σε αυτή τη φάση μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια μικρή πετσέτα ή ένα μαξιλάρι σε περίπτωση ενόχλησης της μέσης σου.

Ο σκοπός αυτής της άσκησης είναι κατά βάση η χαλάρωση, συνεπως μπορείς να ακούσεις ένα χαλαρωτικό playlist στο Spotify ή ακόμη και να κάνεις διαλογισμό.

View this post on Instagram

A post shared by Katie Timmons (@katie.yogaawakening)

Δυο βασικές σημειώσεις σχετικά με αυτήν τη στάση: επειδή τα πόδια σου είναι ανάποδα, μπορεί να αισθανθείς λίγο μυρμήγκιασμα καθώς η αντιστροφή προάγει την φλεβική αποστράγγιση και κυκλοφορία. Εάν αισθάνεσαι ότι τα πόδια σου έχουν μουδιάσει ή κοιμηθεί, κάνε μια κάμψη στα γόνατά σου ή κούνησέ τα πριν συνεχίσεις.

Η στάση αυτή δε συστήνεται να πραγματοποιείται όταν έχεις περίοδο καθώς και αν έχεις κάποια θέματα υγείας όπως υπέρταση, κήλη ή γλαύκωμα. Αν έχεις απορία σχετικά με το αν μπορείς να εφαρμόσεις τη  συγκεκριμένη στάση, ρώτησε το γιατρό ή τον instructor σου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τι συμβαίνει στον οργανισμό όταν σταματάς τα αντισυλληπτικά χάπια; Η γιατρός Raesha Jaffer μας εξηγεί τις 7 πιθανές «παρενέργειες»

Με αυτά τα tips ο μεταβολισμός σου θα πάρει φωτιά

Απαντάμε στις 5 πιο σημαντικές ερωτήσεις σχετικά με τον ύπνο #WorldSleepDay

MORE FROM

FITNESS

BEST of INTERNET