Follow us

Search

8 συμβουλές για να μείνεις πιστή στο ωράριό σου, ακόμη κι αν δουλεύεις από το σπίτι

Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι η εργασία από το σπίτι κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας είναι κάτι που θα αποτελούσε πρόκληση για πολλούς από εμάς. Ειδικά όταν προσπαθείς καθημερινά να σταματήσεις να δουλεύεις στο τέλος της ημέρας αλλά πάντα κάτι προκύπτει. Πάμε να δούμε 8 συμβουλές για το πως να σταματήσεις τη δουλειά και να επανέλθει ένα ωράριο στη ζωή σου, μιας και ήρθε η ώρα εν όψει του καλοκαιριού να φροντίσεις τον εαυτό σου και να βρείς το δικό σου προσωπικό χρόνο.

8 συμβουλές για να μείνεις πιστή στο ωράριό σου, ακόμη κι αν δουλεύεις από το σπίτι

Δεν ήταν λίγοι οι άνθρωποι που με τον ερχομό της πανδημίας και την υποχρεωτική τηλεργασία, ξεκουράστηκαν λίγο περισσότερο, δούλευαν πιο άνετα και ξυπνούσαν λίγο αργότερα ενώ παράλληλα άκουσαν τις συμβουλές των ειδικών και πήραν το χρόνο να ευχαριστηθούν περισσότερο την οικογένειά τους και να αποφορτιστούν από την πιεστική καθημερινότητα.

Ένα χρόνο μετά όμως, η αλήθεια είναι πως αυτή η κανονικότητα έχει και πολλά αρνητικά. Ένα εκ των οποίων είναι και η αδυναμία μας να τηρήσουμε το ωράριο. Αυτό προκαλεί μεγάλη ψυχική κούραση και ειδικά όταν ο ατελείωτος πάντα όγκος της εργασίας και σε εξωθεί να δουλεύεις πολλές ώρες, χωρίς τελικά να μένει καθόλου προσωπικός χρόνος. Αυτό σημαίνει πως η γραμμή που χωρίζει την προσωπική και επαγγελματική σου ζωή, έχει πλέον ξεθωριάσει.

Έχοντας αυτό κατά νου, υπάρχουν κάποιες απλές συμβουλές που μπορείς να ακολουθήσεις για να μειώσεις την αίσθηση που σου προκαλεί η ολοήμερη δουλειά και να “αδειάσεις¨τις υπόλοιπες ώρες τις ημέρας που σου αναλογούν για να ασχοληθείς με την σωματική και ψυχική σου υγεία και ευεξία, να γυμναστείς, να κοινωνικοποιηθείς και να ευχαριστηθείς ποιοτικό χρόνο με τους δικούς σου ανθρώπους.

συμβουλές

1. Άλλαξε outfit 

Το outfit σου στο σπίτι φαντάζομαι πως αποτελείται από φόρμες, κολάν, φαρδιά φούτερ ή ακόμη και τις πιτζάμες που πέφτετε από το κρεβάτι. Εάν υπάρχει ένα πράγμα μπορείς να κάνεις είναι να επιβάλλεις στον εαυτό σου να αλλάζεις ρούχα όταν ξυπνάς, για να ετοιμάζεσαι για τη μέρα.

Με τον ίδιο τρόπο που έχουμε μια ντουλάπα γεμάτη με τα ρούχα της δουλειάς μας, έτσι πρέπει να έχουμε και τα ρούχα δουλειάς-σπιτιού. Με αυτόν τον τρόπο προετοιμαζόμαστε ψυχολογικά για να αναλάβουμε τις δουλειές μας κάθε μέρα, αλλάζοντας σε ρούχα που συνδέουμε με την εργασία. Αυτή είναι μια εξαιρετική μέθοδος για να βοηθήσουμε να τη νοοτροπία μας να αλλάξει και να εμπεδώσουμε την έννοια του ωραρίου.

Έτσι, ενώ τα σύνολα που επιλέγεις για το σπίτι μπορεί να είναι λίγο πιο χαλαρά από τα συνηθισμένα του γραφείου, η αλλαγή στο τέλος της ημέρας μπορεί ακόμα να λειτουργήσει ως ισχυρός σηματοδότης για να πεις στον εαυτό σου πως ήρθε η ώρα να σταματήσεις.

συμβουλές

2. Άλλαξε δωμάτιο στο σπίτι

Ίσως να μην έχουμε όλοι την πολυτέλεια ενός σπιτιού με επιπλέον δωμάτιο για να χρησιμοποιήσουμε ως γραφείο. Αυτό δε σημαίνει όμως πως δεν μπορούμε να οριοθετήσουμε τον χώρο εργασίας μας. Μπορείς να μεταφερθείς από το  δωμάτιο όπου δουλεύεις, στο σαλόνι και να κλείσεις την πόρτα πίσω σου, αλλάζοντας παραστάσεις.

Ακόμη και το να μαζέψεις το λάπτοπ σου από την τραπεζαρία-που τόσο έντεχνα έχεις μετατρέψει σε μίνι home office, μπορεί να κάνει τη διαφορά και να σου προσφέρει το χρόνο που χρειάζεσαι για να “αποσυνδεθείς” από την δουλειά.

συμβουλές

3. Κλείσε το κινητό ή τις ειδοποιήσεις

Και πάλι, αυτή ίσως να μην είναι η καλύτερη επιλογή για όλους, αλλά μπορεί να βανεί πολύ βοηθητικό στο το να πάρεις λίγο time-off μετά το ωράριό σου, χωίς να χρειάζεται να ανησυχείς για κάθετί που πιθανότατα να προκύψει αργά το απόγευμα.

Ειδικά σε δουλειές που βασίζονται στην επικοινωνία και ειδικά σε social media, αυτός ο χρόνος κρίνεται απαραίτητος και αυτή ίσως είναι απο τις σημαντικότερες συμβουλές. Το να θυμάσαι δηλαδή να κάνεις log-out από τα social και log-in στη ζωή σου. Επίσης είναι σημαντικό να αποσυνδέεσαι για να είναι διακριτό το πότε χρησιμοποιείς τα social για προσωπική και πότε για επαγγελματική χρήση.

Η επίλογή “Μην ενοχλείτε” που έχουν πολλά κινητά Android και Apple, είναι μια μικρή διευκόλυνση επίσης.

συμβουλές

4. Άναψε ένα αρωματικό κερί

Το άρωμα να συνδέεται στενά με την ικανότητα του εγκεφάλου μας να σχηματίζει αναμνήσεις και συσχετίσεις, η μυρωδιά θεωρείται γενικά η πιο ισχυρή από τις αισθήσεις.

Με τον ίδιο τρόπο που το άρωμα της φρεσκοψημένης τυρόπιτας μπορεί να σου υπενθυμίσει τα παιδικά σου χρόνια, έτσι και το να ανάψεις ένα κερί προς το τέλος του ωραρίου σου θα συμβάλλει σημαντικά στη δημιουργία μιας σχέσης μεταξύ του αρώματος που εκπέμπεται και της προετοιμασίας των τελευταίων εκκρεμοτήτων για το σχόλασμα. Αυτός  είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να υπενθυμίσεις στο μυαλό σου πως ήρθε η ώρα να χαλαρώσεις.

συμβουλές

5. Προγραμμάτισε τη γυμναστική σου

Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο για αποφόρτιση από το να το ρίξεις στη γυμναστική. Ενώ γνωρίζουμε πόσα οφέλη έχει η γυμναστική στο σώμα, πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει πως βοηθά επίσης στο να “αποφορτίζεται” το μυαλό μας από στρεσογόνες σκέψεις και συναισθήματα.

Μειώνει επίσης την συσσωρευμένη ένταση των μυών που συμβάλλουν στην φυσική αίσθηση του στρές (πιάσιμο, πόνοι στην πλάτη και στις αρθρώσεις, πονοκέφαλοι)

Το Cardio, ειδικότερα, αλλάζει τη χημεία του εγκεφάλου πλημμυρίζοντάς τον με σημαντικές νευροχημικές τοξίνες κατά του άγχους όπως η σεροτονίνη, καθιστώντας το ιδανικό για όσους χρειάζονται να αποβάλλουν ψυχικά και σωματικά μια γεμάτη στρές ημέρα!

6. Διάβασε ένα βιβλίο

Παρόλο που ο πειρασμός για binge-watching στο Netflix,  είναι πολύ μεγάλος, υπάρχει κάτι στο διάβασμα του βιβλίου που πραγματικά μπορεί να σε ηρεμήσει.

Η παρακολούθηση τηλεόρασης είναι συχνά μια παθητική πράξη (γι ‘αυτό είναι τόσο εύκολο να “παρακολουθήσεις” ενώ παράλληλα σκέφτεσαι τι να μαγειρέψεις ή τι δουλειές έκκρεμούν για την επόμενη μέρα, ταυτόχρονα), αλλά η ανάγνωση απαιτεί μια συνειδητή προσπάθεια να γυρίσει τη σελίδα, να βγάζουν έχει νόημα οι λέξεις που έχεις μπροστά σου και κυρίως να οπτικοποιήσεις την ιστορία.

Με αυτό τον τρόπο το βιβλίο προσελκύει το μυαλό σου και σε “μεταφέρει” μακριά από τη δύσκολη πραγματικότητα της φορτικής εργάσιμης μέρας που προηγήθηκε.

woman reading book while sitting at window

7. Τηλεφώνησε σε ένα φίλο/η σου

Σηματοδότησε το τέλος της ημέρας με ένα τηλεφώνημα στην κολλητή σου, ή στο αγόρι σου. Είναι ένας απλός αλλά αποτελεσματικός τρόπος να δημιουργηθεί κάποιος διαχωρισμός μεταξύ επαγγελματικού και προσωπικού χρόνου.

Είτε αυτή είναι μια δεκάλεπτη κλήση την ώρα που βγάζεις βόλτα το σκύλο σου είτε με το που πατάς το  shut down στον υπολογιστή σου, σίγουρα θα οσυ υπενθυμίσει πως “υπάρχει ζωή” και εκτός δουλειάς αλλά και άνθρωποι που βιώνουν αντίστοιχες καταστάσεις με εσένα και μπορούν να σε καταλάβουν και -γιατί όχι- να σου τονώσουν το ηθικό μετά από μια κουραστική μέρα.

8. Βάλε στο πρόγραμμα την προσωπική σου φροντίδα

Το Me- Time δυστυχώς έχει παραμεληθεί με την επέκταση του εγκλεισμού. Αντί να στρεφόμαστε πιο πολύ υπέρ του εαυτού μας, τείνουμε να τον καταπονούμε με ατελείωτες ώρες δουλειά χωρίς μέτρο. Διάλεξε τη δική σου beauty-relaxing routine και ακολούθησέ τη πιστά.

Είτε αυτή αποτελείται από ένα bubble bath είτε από την εφαρμογή της αγαπημένης σου ενυδατικής, το να προσέχεις τον εαυτό σου πάντα θα είναι στην πρώτη θέση από τις συμβουλές που εγγυημένα θα σε βοηθήσουν να νιώσεις καλύτερα και να αποφορτιστείς.

συμβουλές

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

MORE FROM

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ